Sunday, April 21, 2013

Gyoza Lesson

Last night, I taught my best friend Mark how to make Japanese style dumplings called "Gyoza". My parents love Gyoza so much so I learned this Gyoza recipe when I was still in elementary school. I used to make plenty of Gyoza with my family and had a Gyoza Party when I was still in Japan. So Gyoza is one of the home cooking taste in my sweet memories♥


昨日は、毎週土曜日に行っている親友マークとのお料理ワークショップの日だったのでマークに私の餃子レシピを教えてあげました。私の家族は餃子が大好きで、私がまだ日本にいた頃に家族で餃子パーティーをしていました♪ 餃子には、私のsweet memoryがたくさん詰まっています♥ 小学生の頃から作っていたので餃子は得意料理の一つでもあります!


My friend Momoko gave me this cute Apron from London♥ キャビンアテンダントのお友達のMomoちゃんから、可愛いエプロンを頂きました♥

 
While we make make Gyoza, we had conversation about food, restaurants, and recipes... as usual =) 具を包んでいる時は、いつものように新しいレストランや料理のお話で盛り上がりました!

I've trying to adjust my Gyoza recipe to make perfect Gyoza (for me) for almost 5 years already. I really liked the Gyoza with wings (with the crispy edge) as a picture above! 5年くらい私の好きな餃子を求めて研究していますが、やはり羽根つき餃子が一番好きです! 

I made a Chinese spicy noodle soup called "Tan-tan style noodle". It was perfect match with Gyoza! 〆に坦々麺風の春雨スープを作りました!ダイエット中のマークも大喜び♪


最高の週末の過ごし方でした♪
 It was a perfect way to spend my saturday night again with Mark!! 

No comments:

Post a Comment