Monday, June 30, 2014

July 2014 Issue

The Bulletin Magazine is issued now! You can find the Bulletin at Vancouver Central Library (5th Floor) in Downtown Vancouver, Fujiya and elsewhere =) I hope everyone enjoy my recipe! waiting for your opinion about my recipe♡

私のレシピが掲載されているげっぽうThe Bulletinの7月号が発行されました♪ なんと、表紙にも私の『冷しゃぶスタミナそうめん』の文字が♡ 感動です♪ ダウンタウンにあるバンクーバーセントラルライブラリー(5階)やフジヤさんにおかれているので、是非読んでみてください!

Its very informative and interesting magazine for anyone interested in Japan and obviously for Japanese live in Canada as well♡ My recipe is in the Japanese section so I will post my recipe in English soon! The recipe is Simple, Healthy, Cheap, and Good as usual =) 

カナダに住む日本人はもちろん、日本に興味のある方にもおすすめの情報誌です♪ バンクーバーへ旅行する予定のある方も、海外で暮らす日本人の暮らしを知っていただきたいので、ぜひ読んで欲しいです!私の『冷しゃぶスタミナそうめん』もバンクーバーだからこそ生まれたレシピだと思います♪
Page 58 "Asahi's La Petite Kitchen"



The recipe is called "Rei-Shabu Stamina Somen" in Japanese. 

 Rei: Cold 
Shabu: Shabu Shabu
 Stamina: Energy source
 Somen: Somen noodle 

So the recipe is a Cold Somen noodle with Shabu shahabu meat that gives energy to you in the hot summer =) My somen recipe is very different from somen recipe. I made it like a abura-soba ramen style. To make the recipe simple, I made the egg "sunny side up" instead of "Hanjuku Tamago"(Soft-boiled egg) style, just like Indonesian "mie goreng"♡  Yes, I love Mie Goreng since my best friend Mark is an Indonesian Canadian!!=) Thanks to Mark who always inspire me to create an exotic recipe!

*Who is my best food-holic buddy "MARK"? 
  Check out my WorkShop! Next Workshop is coming soon!!

ここで、『冷しゃぶスタミナそうめん』の誕生秘話をちらっと♡私は、食べ物に関してすぐ飽きやすい子でして。バンクーバーで韓国系のそうめんを購入しようとすると、下の写真のように日本の4−5倍になります。まぁ、飽きますよね。そのそうめんを美味しく最後までいただくために開発したのがこのレシピなんです。油そば風の味付けで、お肉は比較的バンクーバーでお手頃に手に入りやすい豚の薄切り肉を使いました。
コリ性の私は、なんでもこだわって料理をするクセがありまして。普段でしたら味付け半熟卵を付け合わせにするところですが、暑い夏にそんな面倒なことはしたくないと考えました。そこで思いついたのが、半熟目玉焼きです♪ 私の親友マークは、インドネシア系カナダ人でミーゴレンとラーメンが大好物!マークは、半熟卵が大好きですが面倒くさがり屋さんで、彼はインスタントラーメンに半熟卵の変わりに半熟の目玉焼きを入れるそうです。『ミーゴレンにも、のってるから美味しいでしょう!』と言っていたので参考にさせてもらいました♪

*お料理仲間の親友『MARK』とは?
 お料理ワークショップを一緒にしてくれる食べること大好きな大親友♪
 次回は、生パスタを作ろうと話してます!

Please Let me know how was 
the "Rei-Shabu Stamina Somen"♡

2 comments:

  1. レシピを見ながら作ってみました〜!!
    すごく美味しくて感動でした!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maria=) いつもありがとう♪ すごく嬉しい♡ 

      Delete