Monday, June 23, 2014

Garden Life

My beautiful petite garden is ready for the harvest day =) I still don't know what to make with the radishes and strawberries… hmmm. Vancouver's weather is becoming more like summer now and everyone enjoy the weather at patio with beers and summer dresses. It is still a bit cold for me but I'm very excited for the Summer 2014!

私のプランターの野菜たちが元気に育っています!もうすぐ収穫時かなぁ。何を作ろうがすごく悩んでしまいます♪ バンクーバーは、まだ肌寒いですが夏のような天気が続いています。夏の仕事上がりのビールが一番楽しみな私ですが、もちろん、夏のさっぱりとしたご飯を作るのがとても楽しみです。 

This baby radish is ready to become a delish salad =)
やっぱり、サラダを作ろうかなぁ♪

I want to slice this strawberries and put in a champaign for fancy look=)
いちごは、スライスしてスパークリングワインに入れたいなぁ♡

This tiny Basil is just so adorable…
この小さなバジルが、愛おしくて、愛おしくて。

My zucchini twins baby... Big Boys now =)
このズッキーニが、双子の男の子に見えるのは、私だけでしょうか。w

The sky was blue and the weather was so beautiful last weekend. I enjoyed my late branch on my balcony last sunday. Having healthy branch under the sun, surrounded by baby veggies… such a nice way to spend my weekend =)  

先週末は、すごく晴れていて風も暖かかったのでバルコニーでブランチをしました♡ 平日の嵐のような時間を忘れるくらいのゆったりした時間が過ごせました。私の栄養補給ともいえる時間でした♪

Nice strawberry smell from my strawberry plants♡
いちごの香りがプランターからしました!

Menu: Shrimp Avocado Mustard Bagel, Okura Salad, Creamy Burdock soup
献立:えびアボカドベーグル、オクラさらだ、ごぼうポタージュ

The white baby radish was ready to harvest so I made Daikon Oroshi and served it with Cold Somen noodle. It is perfectly Organic and Safe since I took care of it =) This is the whole point of growing veggies on my balcony

ミニ大根が1本だけ大きかったので、早めに収穫しました。大根おろしにして、葉も一緒に添えました!自家栽培なので、葉まで安全に食べれます♡

Last thursday, Vancouver was just like the first day of summer! I just could not wait one more day, so I opened my can of beer, made my favourite healthy burdock chips and enjoyed Netflix on my balcony♡

木曜日が、日本晴れ?いや、カナダ晴れ?でした! 金曜日まで、待てず仕事あがりにビールをプシューっと♡ 大好物のごぼうチップを作り、バルコニーで映画を見ながら独りビアーガーデンをしてみました♪
Any Summer food ideas?
This Summer is gonna be very HOT!!!

No comments:

Post a Comment