Friday, May 30, 2014

Trip to Japan 2014

I was visiting my family in Japan last month. It was first time using my vacation to meet my parents so I was extremely excited! but what made me excite the most is the food in Japan♡ This trip again become one of my foodie trips!! 

初めて有給を使って、日本へ帰国しました。両親に会うのが楽しみでしたが、何より日本のグルメが楽しみでした。また食べ歩きの旅になってしまいました♪
My favourite Udon from my city where I used to live called "Yoshida no Udon"…oh I already miss this.

私が中学生までいた山梨県富士吉田市の吉田のうどんは、帰国のたびに食べにいっています。すでに恋しいです。。。
Some kind of wild veggie that I enjoyed at a restaurant in my old neighbour.
山梨の近所で食べた山菜のおひたしは、おつまみに最高でした。 

Stewed beef guts!! Thick Miso sauce is my favourite =)
モツの味噌煮込みは、大好物です!

Traditional Thick noodle in my old city called "Houtou"♡
Pumpkin miso soup is rich and delish!
有名な山梨郷土料理のほうとう

Some kind of wild fish from river. Salt and Lemon style is the best!
ヤマメは、塩とレモンが一番ですね♡

Beef tongue steak meal in Tokyo =)
お友達と東京で食べた牛タン

Famous $3 gratin in Japanese franchised italian restaurant called "Saizeria"!! It was my first time visiting the restaurant. My mom told me that I have to try the place if I am a Japanese girl because the place is  too famous to not know! I tried $3 gratin and $2 house wine. 

Not Bad at All, well.. I must say it was actually good =) I found a English web site for Saizeriya in Singapore so check it out =)

母と兄に連れられて、サイゼリアを初体験してきました。日本のレストランを知らなすぎる私をいろいろな所に連れて行ってくれる母に感謝です♡安くて美味しい
Okinawa style Lunch set in Central Tokyo. Since I visited Okinawa island last year, I'm into Okinawa style food!

バンクーバーにいた女の子のお友達とランチに行きました。沖縄そば定食♪
Fancy coffee time with friend from Vancouver
A lot to eat and a lot to talk =)

ランチの後にカフェに行きました。日本のケーキは優しい味がします♡

Time to book a flight to Japan!
…to be continued =) 

No comments:

Post a Comment