Saturday, May 4, 2013

Summer Drink

It is getting very warm in Vancouver and people begin to enjoy the sunshine these days. So I made a Sour Drink Jar to enjoy my refreshing summer drink. My mom used to make this drink for me in Japan because it is healthy and heals your tiredness.

バンクーバーもやっと暖かくなってきました♪ みんな夏服を着て、春を楽しんでいます。私も夏に飲むサワードリンク作りをしました!母が夏によく作っていて、体にも良く、疲労回復にいいみたいです。

I really love this sour drink and it is very easy to make! Only thing you need is Cute Jar! I got mine in Michaels♥ Ingredients are your favorite fruits, white vinegar (I used apple vinegar from H-mart), and White Rock Sugar (from T&T)!!

私はサワードリンクが大好きです!すごく簡単なので作ってみてください♪ 必要な物は、かわいいビン、好みのフルーツ、お酢、氷砂糖です。私はこのビンをMichealsというお店で買いました!マイクルスは、おかし作り、手芸、園芸用品の売っている大好きなお店です♥お酢は、韓国系のH-martでリンゴ酢を購入して使いました。氷砂糖は、中国系のT&Tで買いました。
Step 1: Peel the skin, cut Fruits into you favorite shape, 
and fill the half of Jar. (I used Orange and Mango)
Step 2: Fill another half with white rock sugar.
Step 3: Pour the Vinegar and Fill the Jar

Let it sit for 2-3 days in fridge. Dilute it three to five times with water or non sweet soda to drink it =) 

Step 1: 皮をむいて、フルーツを好きな形に切ります。ビンの半分までフルーツをいれます。(私はオレンジとマンゴーを漬けました)
Step 2: 残りの半分を、氷砂糖でうめます。
Step 3: 最後に、お酢を一杯になるまで注ぎ込んでおわりです。

2、3日冷蔵庫でねかせます。飲むときは、3−5倍に水、または炭酸水で薄めてください。

Enjoy your Summer with Fruity Sour Drink =)

2 comments:

  1. This looks absolutely delicious!!
    I want to try this!
    But is this sour?? Or more sweet?
    Can I use honey instead of rock sugar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maria =)
      It is sweet AND sour!! it's just like リンゴ酢ジュース in Japan.
      I prefer rock sugar because it is easy to adjust the sweet level and easily melt,
      but I'm sure honey will taste great as well♪

      Delete