Tuesday, September 16, 2014

Some other ideas?

How was my Chicken Cha-shu- Recipe? =) In this post, I'm going to introduce to you some other ways of enjoying this chicken cha-shu- in your dishes.

鶏チャーシューはいかがでしたか?♪ 私は、週末にお友達から美味しかったという写真付きメールをいただいて、安心していたところです。この鶏チャーシューはすごく万能なので、アレンジ料理を少し紹介したいとおもいます。
You can use the chicken cha-shu- as one of the topping for noodle dish such as Udon, Somen, Ramen or even instant ramen =) Picture above is a traditional noodle from Okinawa prefecture called "Okinawa soba". Unlike the typical Soba, the colour of the noodle is white/cream colour and a bit wider as well.

まずは、定番のアレンジ。沖縄そばのトッピングとして使ってみました!豚よりさっぱりとしていて、女性やお年寄り向きに仕上がりました♡うどんや、そーめん、ラーメンの具としてもオススメです。

I made a Cha-shu- Donburi lunch box=) This Cha-shu- is perfect topping for Donburi as well. Make this cha-shu- in the week end, keep refrigerated, and just slice and serve in the busy week days! Easy but tasty dish. 

丼や、お弁当にもいいですよね。私は、週末に鶏チャーシューを作り、忙しい平日の朝にスライスしてお弁当をしあげています♪ 時間短縮に最高です

Just like the circle cha-shu-, flat cha-shu- look awesome in the lunch box as well. For flat cha-shu-, I recommend you to make a cha-shu- sandwich. Sand the flat cha-shu- with Mayo, Lettuce and some other Veggies. You can enjoy new style of Japanese Sandwich or Burger♡  

先週末のブランチに、この鶏チャーシューを使ってサンドウィッチを作りました。レタス、マヨネーズ、七味を少々加え、照り焼きチキンサンドのように作ってみました♪ サラダや、副菜にも使えて本当に万能なので作ってみてください。

More ideas of using this Cha-shu-?

Share with us=)

No comments:

Post a Comment