Wednesday, July 30, 2014

Girls and Garden

Recently I was busy at work and had no time to meet my friends so I invited my friend over to my place =) We had an excellent Italian night! My friend brought me a bottle of red and a bottle of white♡ I made Spaghettini Pomodoro, Meat Plate, and  Caprese Salad… an awesome friend with an awesome talk!! It was a great catch up girls night =) 

最近仕事が忙しくてお友達に会えていなかったので、仲良いお友達をお家に招待してイタリアンナイトをしました♪ カナダの会社にお勤めする唯一のオフィスレディー仲間で、いつも相談にのってもらっています!彼女はワイン担当で、私は料理担当でした♪ メニューは、スパゲッティーニ•ポモドーロ、ミートプレート、カプリーゼサラダです♡
The view wasn't great… just like Normal Vancouver!
天気がいまいちで、景色は微妙ですね

Roasted medi tomato on the top
ローストトマトを添えて、トマト味だよ〜とアピールしてみました

Looking good good
私は、パスタの上にいろいろのせたくなるクセがありま

I used my favourite Burrata cheese for the Caprese salad!
カプリーゼには、大好きなブラッタチーズを使いました♪ 濃厚♡


How's my Garden? Yes, they are doing great!!=) Healthy and Beautiful as usual!! and I made few dishes with the veggies so I will post the pictures here♡

お庭はというと、すごく元気に健康にすくすく育ってくれてます!おかげで、サラダの材料をここ1ヶ月買わなくてすんでいます♪ 節約にもなるので、最高ですね。ちょこっと料理に使ったので、写真載せます♡
My beautiful baby radish
今年も元気に鮮やかに育ってます♪

Strawberries are doing awesome too=)
いちごは、初めてにしては上出来かな?

Pick of the day
食べる前に収穫して。。。

Become Cold Veggie Udon Noodle =P
菜園うどんになりました♪

I used the green onions from my garden as a topping for Soba noodle!!
万能ねぎは、その名のとおり万能に使わせていただいてます♡

バンクーバーはいろいろな人種が住んでいるということもあるのか、花火大会は毎年3−4カ国が参加して競い合う?というか腕を見せあっています。なんと、今年は初めて日本が参加するというのでみなさん応援?してあげてください♡
August 2nd is coming!!

Enjoy the Japanese Firework in Vancouver

2 comments:

  1. トマトを主張したパスタ可愛い&美味しそう!!
    相変わらず綺麗で可愛い盛りつけです♡
    このカプリーゼサラダ。
    大好きなんです。
    名前今知ったけど。爆

    ガーデンもすくすくと育っているようですね♪
    とってもいい色で、綺麗です。
    ラディッシュ嫌いだけど。笑

    ReplyDelete
  2. Maria=) ガーデンは今年の夏が暑すぎて、ダメになってしまいました。夏も終わりの時期なので、最後にはつか大根でもつくろうかなぁと考え中です♪

    ReplyDelete